.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین واکنش دولتی ها به تقاضای راهپیمایی اصلاح طلبان

در پی اهانت به حضرت امام (ره) و انتساب این اقدام محکوم به هواداران جنبش سبز، سران این جریان سیاسی اعلام کردند که از وزارت کشور تقاضای راهپیمایی خواهند کرد تا طی آن، هتک حرمت حضرت امام (ره) را محکوم نمایند.

در همین باره تاکنون مهدی کروبی، میرحسین موسوی و مجمع روحانیون مبارز به عنوان مهم ترین تشکل روحانی اصلاح طلبان، از تصمیم خود برای درخواست این مجوز خبر داده اند.

تا پیش از این، یکی از اتهامات اصلی جنبش سبز این بوده است که تجمعات آنها غیرقانونی است و نیروهای انتظامی نیز با استناد به اینکه تجمعات سبزها فاقد مجوزهای قانونی است، سعی در متفرق کردن آنها ولو با توسل به قوه قهریه داشته است.

با این حال، واکنش های اولیه دولتی هاه به تقاضای مجوز برای راهپیمایی سبزها، نشان می دهد که آنها روی خوشی به این تقاضا نشان نخواهند داد.

در همین راستا، مرتضی تمدن، استاندار تهران، ضمن تاکید بر اینکه درخواست کنندگان مجوز حتما باید به ضوابط قانونی تن دهند، تلویحا آنها را از این راهپیمایی برحذر داشته و گفته است: حفاظت از راه و مسیر امام، نیازی به راهپیمایی ندارد و آنها می تواند در قالب یک بیانیه و اعلام موضع این کار را انجام دهند.

این در حالی است که در روزهای گذشته راهپیمایی های متعددی در بسیاری از شهرهای کشور در حمایت از امام و محکومیت عاملان توهین برگزار شده است.

اما شبکه خبری ایران، متعلق به موسسه دولتی ایران - که روزنامه ایران را نیز منتشر می کند- در تحلیلی، تقاضای مجوز از سوی اصلاح طلبان را "راهپیمایی جدا از عموم مردم" دانست و هدف از آن را "رهایی از زیر بار سنگین انتقادات گسترده" شمرد و هشدار داد که تقاضای اصلاح طلبان برای کسب مجوز قانونی برای راهپیمایی، می تواند کوشش برای احیای آشوب های پس از انتخابات باشد.

به نظر می رسد وزارت کشور هم اکنون در موقعیت آزمونی حساس قرار گرفته است زیرا از یک طرف، بیم آن دارند که در صورت صدور مجوز راهپیمایی جمعیتی به خیابان ها بیایند که نظریه "ریزش سبزها" زیر سوال رود و از سوی دیگر در صورت عدم صدور مجوز نیز با این پرسش افکار عمومی مواجه می شوند که چه راهی برای سبزها برای بیان دیدگاه هایشان وجود دارد زیرا اگر بدون مجوز تجمع کنند، متهم به قانون شکنی و تجمع غیرقانونی اند و اگر تقاضای مجوز هم کنند با تقاضایشان مخالفت می شود.

البته این نیز نکته مهمی است که در صورت موافقت با چنین تجمعی، شرکت کنندگان در آن باید صرفا در چارچوب ضوابط و مقررات حرکت کنند.

اینک، همه چشم ها به سمت وزارت کشور است، جایی که باید درباره مجوز راهپیمایی سبزها تصمیم گیری شود./عصر ایران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 25 آذر 1388
اميدوارم به قانون اساسي احترام گذاشته بشه و اين مجوز داده بشود
و فرا قانوني تصميم گرفته نشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.202 seconds.